3
adorable people

Thursday, February 26, 2009

Online Photo Printing - Live Your Photos

When you heard or read something that stated as 'online', sure it is something that ease you. Not only buying stuffs like women clothes, book, cakes & cupcakes are available online but now you can also do photo printing. By using eoe online service, now you can print your photos right in front of your PC (with internet of course...).

How does it works?
Just follow these simple steps. eoe online will guide you till the ordering process is successful.

Well, with all of these steps, everybody can do it. Simple isn't it.

Helpful Tips:
You can't do all those steps above without login. so, first of all you must register to be a eoe online member. After verify your membership from your email, then you can start creating your own photo album. Then proceed with the steps. eoe online gives you unlimited photo album storage and you can share it to public.

This part is what I like the most:
During your photo upload process if somehow you are faced with some problems such as network issues, internet line disconnected, etc. where you may find your upload process needs to be stopped or you have missing photos from the print order page, not to worry. Please re-login to your account and you will be prompted a message which allows you to continue with your order from there. You don't need to do the whole thing all over again, very easy!

Let's print your photo now while eoe online give you print promotion. Hurry, while it last!

Payment option & Delivery Offer:
Payment can be made via .
With each 4R print at only RM0.30 (current promotion) and free delivery* for orders above RM35.00, you’ll get your money worth & save your travelling time too!

visit: http://www.eoe.com.my/en/
for further info...

Good news for bloggers...why am I telling U about eoe online photo printing??? check this out!! - U can have this online photo printing for free!!!

-THE END-

"The Best is yet to be"
1 adorable people

Beberapa Kesilapan Ibu Bapa Dalam Mendidik Anak-anak

1. Kesilapan pertama: Kurang Berdoa
Kurang berdoa semasa mengandung. Antara doa-doa yang digalakkan diamalkan semasa mengandung ialah
  • Saidul (penghulu) istighfar
  • Doa memohon rahmat (Al-Quran Surah Ali ‘Imran, 3:8-9)
  • Doa memohon zuriat yang baik (Al-Quran Surah Ali ‘Imran, 3:38)
  • Doa agar anak mengerjakan solat ((Al-Quran Surah Ibrahim, 14:40-41)
Kurang berdoa semasa membesarkan anak. Doa-doa yang digalakkan diamalkan semasa anak membesar ialah
  • Doa agar anak patuh kepada Allah s.w.t (Al-Quran Surah Al-Baqarah, 2:128)
  • Doa diberi zuriat yang menyejukkan hati (Al-Quran Surah Al-Fuqan, 25:74)
  • Doa supaya nama anak membawa kebaikan kepadanya.

2. Kesilapan kedua: Banyak membaeri belaian Tarhib (menakutkan) daripada Targhib (didikan atau motivasi) seperti:
  • menakutkan anak-anak dengan sekolah
  • menakutkan dengan tempat gelap
  • menakutkan dengan hutan rimba atau bukit bukau
  • menggunakan kekerasan dan paksaan semasa menyuruh anak tidur

3. Kesilapan ketiga: Tidak tegas dalam mendidik anak-anak
  • Tidak menjadualkan kegiatan harian anak-anak
  • Terlalu memfokuskan anak-anak kepada sesuatu aktiviti sahaja tanpa mengambil kira perasaan mereka

4. Kesilapan keempat: Menegur mereka secara negatif
  • Mengeluarkan kata-kata kesat dan maki hamun kepada anak-anak (terutama semasa marah)
  • Membandingkan anak-anak dengan anak-anak lain atau anak orang lain.

5. Kesilapan kelima: Memberi didikan yang tidak seimbang antara jasmani (physical), rohani (spiritual) dan minda (intelektual)
  • Ramai yang lebih mementingkan pendidikan minda dari pendidikan rohani

6. Kesilapan keenam: Kurang memberi sentuhan kepada semua anak-anak
  • Sedangkan Rasulullah kerap dilihat mendukung cucu-cucunya dan mencium mereka. Diriwayatkan oleh Aisyah r.a.: Pada suatu hari Rasulullah SAW mencium Al-Hassan atau Al-Hussien bin Ali r.a. Ketika itu Aqra’ bin Habis At-Tamimy sedang berada di rumah baginda. Berkata Aqra’: “Ya Rasulullah! Aku mempunyai sepuluh orang anak, tetapi aku belum pernah mencium seorang pun daripada mereka.” Rasulullah melihat kepada Aqra’ kemudian berkata: “Siapa yang tidak mengasihi tidak akan dikasihi.”
(Maksud Al-Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim)

7. Kesilapan ketujuh: Penampilan diri yang kurang anggun dan kurang kemas
  • Ibu bapa tidak menunjukkan cara berpakaian yang kemas dan yang menepati syarak bile berada di rumah, iaitu berpakaian secara selekeh atau berpakaian seksi di hadapan anak-anak.

8. Kesilapan kelapan: Susunan rumahtangga yang tidak kemas
  • Ini mengakibatkan anak-anak terikut-ikut dengan cara itu dan membesar menjadi pemalas dan selekeh.

9. Kesilapan kesembilan: Kurang menghidupkan sunnah di rumah
  • Seperti memberi salam, makan berjemaah, beribadah bersama-sama dan sebagainya. Dalam menjawab salam, lazimkanlah menjawab salam dengan yang lebih baik dari salam yang diberi.

10. Kesilapan kesepuluh: Tidak menggantungkan rotan di tempat yang mudah dilihat oleh anak-anak
  • Dalam Islam, merotan anak dengan tujuan mendidik adalah satu Sunnah.

11. Kesilapan kesebelas: Kurang mendedahkan anak-anak dengan model yang cemerlang
  • Seperti para ulama’ dan orang-orang yang berhemah tinggi dan berakhlak mulia. Anak-anak juga patut didedahkan dengan sembahyang jemaah, kuliah agama dan aktiviti-aktivi yang bersesuaian dengan akhlak Islam.

12. Kesilapan keduabelas: Berrtengkar di depan anak-anak
  • Ini akan menyebabkan anak-anak rasa tertekan dan membenci salah seorang dari ibu bapanya.

13. Kesilapan ketigabelas: Membenarkan orang yang tidak elok sahsiahnya masuk ke dalam rumah
  • Samada dari kalangan sahabat sendiri ataupun sahabat anak-anak, kerana ini akan memberikan contoh yang tidak baik kepada anak-anak yang sedang membesar.

14. Kesilapan keempatbelas: Kurang mengawasi rancangan-rancangan yang ditonton
  • Samada dari TV ataupun video. Pengawasan dalam hal ini adalah penting kerana kebanyakan rancangn dari media ini menonjolkan akhlak yang kurang baik seperti pergaulan bebas lelaki dan perempuan, pakaian yang tidak menepati syarak dan perbualan yang boleh merosakkan agama anak-anak.

15. Kesilapan kelimabelas: Terlalu bergantung kepada pembantu rumah untuk mendidik anak-anak
  • Sebagai ibu bapa kitalah yang akan disoal di akhirat kelak akan anak-anak ini. Oleh itu adalah menjadi satu kepentingan kita untuk berusaha memastikan anak-anak terdidik dengan didikan Islam.

"Harta benda dan anak-anak kamu hanyalah menjadi ujian dan di sisi ALLAH ada pahala yang besar."
(Al-Quran Surah At-Taghabun, 64:15)

*Dipetik dari: http://www.ustazmelaka.net

-THE END-

"The Best is yet to be"
3
adorable people

Tuesday, February 24, 2009

Yahoo...

I was very happy yesterday...after 4 days giving up, finally my Aisyah uu'uk...thank god...sound disgusting but yeaahhhh...I was happy for Aisyah & still am. I decided to continue my breastfeed to my bby, give FM only when needed & stop being so worried about Aisyah's problem.

Yesterday around 2 pm

-I do some house chores
-Iman sleeps as well as her sister
-Took this opportunity to solah & lunch
-heard Aisyah cooing..."She wakes up, must be hungry..."
-Took Aisyah, at the same time smell something...(masam2...cam kacang rebus pn ade, kacang ape tu yg kaler kuning tu...heheh...sorry ye p'gemar kacang rebus...)
-Check her diaper, heheh...something has filling the diaper...(bak kate atuk, ade brg ni...)
-smile..."My Aisyah dh b***k...Alhamdulillah"
-get her new diaper, wet tissue...clean her...(byk giler slps 4 ari collect)
-then feed her, she continue her sleep

ni pn nk citer dlm blog...heheh...for me, this is a good news since I was very worried about my bby 'poo-poo' problem...hope she will continue b***k regularly...

glitter logo - http://www.sparklee.com

-THE END-

"The Best is yet to be"
7
adorable people

Friday, February 20, 2009

Petua Memudahkan Bayi Buang Air Besar

Oleh kerana bby aku, Aisyah susah berak...so, aku pn cri laa plak petua utk atasi mslh Aisyah ni...mmm...pening kpala ummi, Aisyah...tp petua ni aku blom try lg...susah nk berak ni ade kaitan ngn baka @ keturunn x? sbb aku pn sbnrnye mcm Aisyah gak...constipation...heheh...

Memudahkan bayi buang air besar
Jika bayi anda sukar buang air besar, cubalah ambil sedikit asam jawa dan gaul atau ramas dengan sedikit air biarkan ia agak pekat kemudian sapulah pada bahagian ubun-ubun bayi anda juga pada pusatnya. Cubalah petua ini dan amalkan setiap hari. Insyaallah bayi anda tiada masalah sebu perut.

sumber: http://ilham-bicara.blogspot.com/2009/01/memudahkan-bayi-buang-air-besar.html

Bayi Sukar Buang Air Besar
Ramas beberapa helai daun keledek. Ambil lendir tersebut dan sapukan pada perut bayi. Biarkan ia kering. Lakukan dua atau tiga kali sehari.

3
adorable people

Thursday, February 19, 2009

Susui lah bayi anda

Skrg ni otak aku asyik PK nk bekalkn susu kt my new bby girl, since dia ade mslh nk berak. 2-3 ari still xberak2 jgk...tp aku xpnh bia lbh lame drp tu. Sume ni jd lps aku ajrkn dia minum susu botol ari tu, psl aku memikirkn yg aku nk keje nnt. Kalo aku tau jd gini, aku xbg dia mnum susu botol. Ade sorang mmber encourage aku utk pump susu utk bekalkn kt ank aku. mcm2 nasihat dia bg. so, aku start laa pump susu. Iman dulu xde mslh gini, susu aku plak mmg byk. kali ni susu aku pn xbyk...sbb Aisyah xsekuat Iman menyusu...plak tu skrg kt nursery mnum susu guna botol...maybe dia dh makin confuse...tp kt umh I try my best to keep breastfeed her. Aku pn kene amik mknn yg bleh meningkatkn p'hasilan susu.

2:233. Para ibu hendaklah menyusukan anak-anaknya selama dua tahun penuh, yaitu bagi yang ingin menyempurnakan penyusuan. Dan kewajiban ayah memberi makan dan pakaian kepada para ibu dengan cara ma'ruf. Seseorang tidak dibebani melainkan menurut kadar kesanggupannya. Janganlah seorang ibu menderita kesengsaraan karena anaknya dan seorang ayah karena anaknya, dan warispun berkewajiban demikian. Apabila keduanya ingin menyapih (sebelum dua tahun) dengan kerelaan keduanya dan permusyawaratan, maka tidak ada dosa atas keduanya. Dan jika kamu ingin anakmu disusukan oleh orang lain, maka tidak ada dosa bagimu apabila kamu memberikan pembayaran menurut yang patut. Bertakwalah kamu kepada Allah dan ketahuilah bahwa Allah Maha Melihat apa yang kamu kerjakan.
-THE END-

"The Best is yet to be"
0
adorable people

Jom Jihad - Boikot Israel

Berikut adalah senarai Syarikat dan produk mereka serta sumbangan mereka ke rejim Zionis dan Amerika. Masih belum terlambat utk memboikot mereka. Tapi boikot lah mereka selama-lamanya, bermula dari saat ini...demi ISLAM tercinta...


1) Syarikat : Phillip Morris Produk : Rokok dan Makanan
Jenama : Marlboro, Virginia Slims, Benson & Hedges, Winston, Gold Coast, Merit, Parliament, Alpine, Basic, Cambridge, Bristol, Bucks, Chesterfield, Collector's Choice, Commander, English Ovals, Lark, L&M, Players and Saratoga, C? e d'Or, Philadelphia, Polo, Milka, Malabar, Marabou, Prince
Fakta : 12 % keuntungannya adalah untuk Israel, Setiap hari umat Islam membelanjakan USD 800 juta untuk membeli rokok mereka, keuntungan purata 10% atau USD 80 juta sehari. JADI USD 9.6 JUTA DUIT ORANG ISLAM PERGI KE ISRAEL SETIAP HARI
* Alhamdulillah aku xjd naga Israel mcm umat2 Muhammad yg lain. kn bagus kalo sume umat Muhammad yg smocking tu quit rugi bsr laa israel...pdn muka...

2) Syarikat : Coca-Cola - McDonalds - Burger King - Pizza Hut ?KFC
Produk : Minuman Jenama : Light Coke, Fanta, Sprite , Canada Dry, Crush, Schweppes, Minute Maid, Nestea, Dr. Pepper
* Air b'karbonat mmg xske, slain drp bleh m'dtgkn penykit...McD, Burger King, Pizza...dh lame xlabur ke situ...mkn kt gerai je, kalo itulah yg t'baik & dpt m'bntu...

Fakta : Sejak 1966 Coca Cola meyokong penuh negara Israel . Coca Cola telah menerima anugerah tertinggi dari kerajaan Israel kerana lebih 30 tahun menyokong mereka serta membantah boikot Liga Arab terhadap Israel .

3) Syarikat : Nestle
Jenama : Kit Kat, Perrier, Libby, Nescafe, Maggie, Buitoni, Nestea, Freskies, Vittel, Pure Life, Nido, Smarties, Lion, Polo, After Eight, Coffee Mate, Nesquik, Aero, Quality Street, Felix (cat food), Crosse & Blackwell, Milkmaid, Carnation, Shreddies, Baci Baby Ruth, Butterfinger, Milkybar, Frutips
Fakta : Syarikat Swiss ini dimilikki 50.1% oleh syarikat Israel, Osem Investments. Pada tahun 2000 mengumumkan untuk melabur berjuta-juta dolar di Israel dalam R & D. Pada tahun Peter Brabeck-Letmathe bagi pihak Nestle menerima Anugerah Jubli daripada Perdana Menteri Netanyahu.
* Ank aku dh tkr susu, dr Nespray ke Fernleaf, psl nk boikot Nestle.

4) Syarikat : Disney
Produk : Disneyland , Euro-Disney, Jenama Disney, Kartun, Filem

Fakta : Pameran Walt Disney Millennium di Epcot Centre Florida menonjolkan Jerusalem sebagai ibu negara Israel . Kos US 8 juta untuk pameran ini dibiayai US 1.8 juta oleh Israel untuk menentukan isi kandungan pameran. Ini adalah kempen Israel menggunakan Disneyland untuk menguasai Jerusalem sepenuhnya.


5) Syarikat : Delta Galil Industries Ltd. Produk : Pasaraya, Pakaian dan Kasut
Jenama : JC Penney , Carrefour Nike, Reebok, Converse, Calvin Klein, Gap, Boss, Ralph Lauren, Banana Republic, Bauer, Wrangler, Dim, Old Navy Dockers, Celio, J. Crew , Caterpillar, Lou Riders, Pryca

Fakta : Syarikat kain terbesar Israel . Pengasasnya Dov Lautman adalah kenalan rapat Presiden Israel ketika itu Ehud Barak.
*mhl2 xmampu...

6) Syarikat : Nokia

Produk : Telekomunikasi, talipon bimbit dan elektronik

Fakta : Nokia melabur begitu banyak di Israel dan memanggilnya PROJEK ISRAEL .
* xske brand NOKIA sejak dr dulu lg...xpnh beli hset brand ni pn...

7) Syarikat : Danone Produk : Makanan, minuman dan biskut

Produk : Evian, Alpina, LU Biscuits, Tuc, Volvic, Strauss dairy, Jacob biscuits, Danone yogart, HP foods, LEA & PERRINS, Sant? Galbani, Danao, Danette

Fakta : Pada tahun 1998 Franck Riboud bagi pihak Danone menerima Anugerah Jubli daripada Perdana Menteri Israel , Netanyahu. Anugerah tertinggi negara Israel untuk syarikat yang memperkukuhkan ekonomi Israel . Institut Danone, satu institut Penyelidikan dan Pembangunan telah di tubuhkan di Israel pada tahun 1998.

Syarikat : Johnson & Johnson

Produk : Kesihatan.

Fakta : Pada tahun 1998 Roger S. Fineon bagi pihak Johnson & Johnson, menerima Anugerah Jubli daripada Perdana Menteri Israel Netanyahu.
*xbeli dh produk ni utk Aisyah, tp ade org bg bedak, shampoo, losyen J&J...kalo buang dosa x? kalo xbuang pn dosa kn?

9) Syarikat : Revlon

Produk : Kosmetik

Fakta : Jutawan Ronald Perelman yang memilikki Revlaon adalah seorang Zionis. Penyokong kuat Zionis Merupakan pemegang amanah Pusat Simon Wiesenthal Center yang menggunakan Holocaust untuk mendapatkan sokongan Zionisma dan Israel .
*xmekap

10) Syarikat : AOL Time Warner

Produk : Media Elektronik dan Cetak

Jenama : ICQ, Warner Bros, CNN, AOL, Times magazine Fakta : AOL memperuntukkan 30%
daripada portfolio keuntungan di Israel . Pada tahun 1998 AOL menerima anugerah Jubli daripada Perdana Menteri Netanyahu.


11) Syarikat : IBM
Fakta : Mempunyai 1700 pekerja di Israel . Satu dari 3 syarikat yang disanjung semasa Jamuan Makan Malam Liga Persahabatan Amerika-Israel Untuk Demokrasi pada 25 Jun 2001 bersama Ariel Sharon.

12) Syarikat : L'Oreal
Jenama : Giorgio Armani, Lancome, Biotherm, Garnier, Helena Rubinstein, Donna Karan, Vichy , Cacharel, Maybelline, Redken, La roche-posay, Carson

Fakta : Setelah disaman US 1.4 juta kerana menulis surat pada Liga Arab bahawa mereka menutup kilang di Israel, mereka kemudian malbur dengan begitu banyak di Israel . Kongres Yahudi Amerika amat berpuas hati dengan L? real dan menganggap mereka sahabat akrab.

13) Syarikat : Intel

Produk : Perkakasan computer

Fakta : Intel adalah penyokong kuat Israel . Pusat pembangunan pertama di luar Amerika didirikan di Haifa pada 1974.
*nk kene tkr processor ke lps ni???

14) Syarikat : Est. Lauder

Jenama : Clinique, Tommy Hilfiger, DKNY, Aramis, Origins, Ko Malone, La Mer, Prescriptives, Bobbi Brown Essentials, Aveda, Jane, MAC Cosmetics, Kate Spade, Fragrances, Stila

Fakta : Pengerusinya Ronald Lauder, pernah menjadi pengerusi Persidangan Utama Kesatuan Amerika
Yahudi. Juga adalah presiden Tabung Kebangsaan Yahudi yang fungsinya ialah untuk menghalalkan pengambilan tanah rakyat Palestin oleh Israel .

15) Syarikat : News Corporation
Produk : 20th Century Fox, Star, SKY, New York Post, National Geographic Channel, News of the World, The Times, The Sun, Nursery World, The weekly Standard, Daily Telegraph, Harper Collins

Fakta : Murdoch's New Corp. melabur dengan begitu banyak di Israel

16) Syarikat : Kimberly-Clark

Produk : Huggies, Kotex, Kleenex, Scott, ANDREX products Freedom, Scottex

Fakta : Pada tahun 1998 Robert P. Van der Merwe , Pengerusi Kimberly Clark , menerima Anugerah Jubli daripada Perdana Menteri Israel Netanyahu, kerana sumbangan mereka dalam membangunkan ekonomi Israel.
*canner ni, Huggies still lg ank2 pakai, sesuai ngn diorg...

LAIN-LAIN SYARIKAT

17) Syarikat : Procter and Gamble

Produk : Kesihatan, sabun, syampu Jenama Head & Shoulders, Pert Plus, Pentain, Always, Tide, Crest, Pampers, Lux, Palmolive, Camay, Zest, Ariel, Fairy, Signal 2, Close up, Colgate, Monsieur Propre, Oil of Olaz, Petrol Hahn, Pringles, Sanicroix, Tampax, Tempo, Vicks, Vizir, Yes Swiffer, Ace, Action 500, Bonux, Mr Clean

MARS INC - Bounty, M&M's, Mars, Snickers, Twix, Uncle Ben's, Whiskas, Pedigree, Balisto, Brebbies

HASBRO - Parker, Pokemon, Star Wars, Episode I, Monopoly, Brothers, MB, Playskool, Tiger

GILETTE - Braun, Duracell, Gillette, Oral-B, Paper-Mate, Parker, Waterman

COLGATE PALMOLIVE - Ajax , Palmolive, Tahiti , Axion, Bingo, Fabe, Felire, La croix, Mennen, Murphy, Paic
*pakai laa ubat gigi Mu'min...manis bangat...hajat ati nk cuci gigi, tp rosak plak sbb manis sgt ubat giginye...

Haagen ?Dazs Ben & Jerry? CAMPBELL Kellogg? Canderel Levis Raid Heinz

Fikirlah secara logik disaat anda tidak mampu mengangkat senjata ke medan jihad..

inilah yang mampu kita lakukan selain dengan selemah-lemah iman di hati sahaja berkata...

dipetik dr: tranungkite

-THE END-

"The Best is yet to be"
2
adorable people

Tuesday, February 17, 2009

Faces of my lil' children

Ari ni kite tgk gmba je...bak kate org kg aku, a picture is worth a thousand words...kalu dh byk2 picture cam ni, brape thousand words dh agknye kn...

wajah2 Aisyah & Iman selama 2 bln sblm ni...

spot the differents: pose yg hampir same oleh 2 individu yg b'beza...tp bkn twin. mane abg, mane adik?

-THE END-

"The Best is yet to be"
Posted by Picasa
2
adorable people

JOM main anok umoh...

-THE END-


"The Best is yet to be"
Posted by Picasa
0
adorable people

3 Generations Performed Solah

Iman learned to solah with atuk & ayah...

This photo was taken a few days back, when atuk & nenek are still here at our home. Iman love to follow anybody who want to perform solah. He also has his own sajadah. Everytime we want to start solah, we will lay down his sajadah for him to follow us...bdk2 sng bntuk kn...arap2 lekat smpai bsr, rajin g masjid plak...AMIN...

-THE END-


"The Best is yet to be"
Posted by Picasa
5
adorable people

Monday, February 16, 2009

Introducing...AISYAH HUMAIRA

gaya santai, tp muka serius...

This is my lil baby girl...we call her Aisyah...welcome to new world & welcome to our family...Ummi & Ayah love U with all my heart, as well as ur brother Iman...

pg2 lg Iman ngn Aisyah dh kene anta nursery br. Iman nangis skejap je, kate bdk pengasuh tu(aku call nursery tu tghari td, tya kaba ank2). Iman pndai bwk diri, cpt adapt ngn new surrounding...Jnji kene ade OBOB dia, alaa...OBOB tu...kn pnh cite dulu dlm post yg lps. Bolster busuk dia tu...kalo x, xleh tido dibuatnye. Aisyah kecik lg, tdo je dia tau, pastu nk susu. Tp Aisyah xkuat tido mcm Iman dulu, bile bkk mata dia nk org main2 ngn dia. kalo x dia nangis...bile pegang dia je kaki dia keras nk diri, bile diagah dia senyum & reply by making sweet sounds...tu je laa cite psl diorg stakat ni. Byk sbnrnye nk cite, yelaa...almost 2 months xupdate...nnt lah, ade kelapangan bleh laa start menaip dgn jayanya. Skrg byk keje...24 jam sehari rase xcukup...

Mlm krg nk bwk Aisyah jmpe Dr. Zaini, psl susah berak bile minum susu botol. Nk pump susu, dh kekurangn ni. T'pksa bg susu botol. Mntk advise skit ngn dr. tu...

-THE END-


"The Best is yet to be"
Posted by Picasa

Loves around

Loves around
 

Copyright © 2010 SHINE bright like a DIAMOND | Blogger Templates by Splashy Templates | Free PSD Design by Amuki