Tuesday, March 17, 2009

Evergreen Hobby

Meh..meh...tgk tanaman akaakk ni ha...ahakkss! ni laa dia hobby aku sejak dulu selain drp blogging. blogging ni br je sthn dua startnye...tp minat gardening ni dr kecik lg. bkn minat tanam pokok bunga je, sayur2 pn ske...pokok herba(wat ubat) pn ade kt umah. pokok2 ni aku amik kt umh kakakku, k.lang amik ank dia pstu semai sndiri laa...letak baja, bsr laa dia. ade jgk pokok2 yg MIL bg. yg tu mmg dh bsr ngn tuan pya asalnye...aku mmg ske pokok2 yg b'daun je. kalo yg b'bunga ske pokok bunga ros, orkid & pokok2 bunga kaw sejuk mcm kt cameron highland tu. tp pokok2 tu nk kene jg btol2, kalo x, xcntik bunga dia. so, far blom ade lg kt umh...tggu umah br nnt laa...

pokok halia, kunyit, serai(s'btg je tmbuh), kari & cekur(MIL bg) pn ade kt umh aku skrg ni. mak aku yg encourage srh tanam, sbb nk msk nnt sng, amik je kt dlm pasu(sume dlm pasu, kaw umah xde halaman b'tanah). xpyh nk beli dh...btol jgk kn, musim2 ekonomi down ni, kene laa pndai jge ekonomi kn. lgpn mmg seronok tanam pokok ni, paling seronok saat pokok dh mula kua tunas, mula kua daun, mula kua bunga...rase puas sgt ati.

tp skrg ni mcm susah skit nk gardening ni...xdan laa, sibuk ngn ank2. time wknd, mase sidai kain tu bleh laa curik2 mase belek2 pokok. kalo x, ari2 just siram je laa...nnt ank2 dh bsr skit, bleh focus blk kt hobby ni...mmm...smpai bile2 pn aku ske hobby ni...love it!

pokok rumput pn ade...nmpk cam cntik & m'hijau je...so, xde laa nk cabut pokok2 ni. aku biakn je...p'bekal O2 sejati...heheh...

-THE END-

"The Best is yet to be"
Posted by Picasa

4 adorable people:

Idama said...

CAM KENAL JE POKOK2 KELADI TU...

EdaManAli said...

amik ank, wat ank angkat...
nk kene byr ka???

Kujie said...

bila sebut serai....rasa sedih ..

sy tanam serai yg semudah2 tu...jarang sgt hidup

nak masak tadi g beli..

EdaManAli said...

nk elok kene tanam atas tnh...
cuba laa tanam lg, pokok serai sy pn br tmbuh 1 pokok je...heheheee...arap2 cpt2 laa m'biaknye...

Loves around

Loves around
 

Copyright © 2010 SHINE bright like a DIAMOND | Blogger Templates by Splashy Templates | Free PSD Design by Amuki