Thursday, August 27, 2009

Aku dan Ramadhan

Bulan Puasa yg terasa tawar...

Aku xtau nape bln puasa kali ni terasa tawar & aku x excited spt sblm2 ini...

aku xde semangat!!!
kn seronok puasa bile kite terasa nk mkn sesuatu, akn excited nk beli @ excited nk buat. tp aku xrase pape...rase perut kosong je...selera xde...
nk tarawih mcm org lain pn xdpt. sejak 3 thn yg lalu kot...sejak ade bdk2 kecik ni...dh lame xtarawih. xsbr nk tggu Iman Aisyah bsr, bleh bwk g tarawih skali. rindu nk jemaah tarawih ngn ayoh(my grandpa)...seronok sgt!
nk recite Al-Quran pn susah...ade je yg kaco. stakat ni bace 3 pages br...Aisyah sibuk nk koyak Al-Quran, Iman pn sibuk nk bace. nk amik mase time diorg dh tido, mata aku pn dh naik mengantuk...ari2 tgk rancangan Kalamullah je laa, dgr bdk2 dlm rancangan Mari Bertaranum bace Al-Quran.

preparation utk raya cuma 10% je kot...ape pn blom beli, bju kurung & melayu kami dh tmph. tp blom amik lg...tunggu fulus En. Noor Fadzli. naik boring menunggu...bkn ape, t'pakse delay sbb ari tuh t'pakse spent utk repair air-cond kete...huhuhuuuu...sengkek OK!...mane plak duit aku?? saving, saving & terus saving smpai bleh msuk umh br...huhuhuuuu...lmbt weh...
bju adik2 pn blom beli lg...
kue raya pn same...
nk g beli tkut...tkut nk klua umh. skrg ni kalo klua cuma utk g keje, anta ank amik ank kt nursery, g umh kakak2 aku, kalo g beli brg umh pn xbwk ank2. cpt2 je nk blk...terase virus jahanam tu mengejar je...
skrg plak Iman blom 100% sihat. w/pn cuma hya ade simptom2 cam demam & batuk tp ttp risau...individu yg xsihat ni laa got high risk utk dijangkiti...(nnt nxt entry cite psl Iman sakit...)
Aisyah pn ade batuk2, tp batuk je...tu pn mlm ari & time sejuk2. doktor kate tu mungkin alergi sbb famili kami ade yg asthma...huhuhuuuu...mntk jauh dr ank2ku...

rahsia hati: hati aku byk disakiti sblm puasa ari tuh. smpai ari ni pn masih b'bekas, juga tlh mengetahui hakikat ttg mereka yg cuba utk m'khianatiku. w/pn tlh lame, tp memori masih ade...mood selalu t'ganggu bile t'kenangkn...krn mereka selalu dkt dgnku...susah utk m'jauhi mereka...

-THE END-

"The Best is yet to be"

3 adorable people:

Agoogoo said...

mmg betol pon, ade ank kecik ni, t'bantut sket ibadat walopon sbnrnye xleh jdkn alasan..tp tu la kite ni tak kuat smgt (kate kt diri sdri). huhu. hopefully, pahala jage ank sdkit sbyk bole cover kt tmpt yg kurang..

jie @ azie said...

rahsia hati: bykkan sabar eda. nak buat cam ner, mmg menyakitkan hati bila kita tahu ada org yg nak mengkhianati kita..
moga2 iman cepat sembuh..

suri_ummah @ ummi_chan said...

Salam..kata je tak excited tu.tp sbnrnya frust..excited tp frust sbb tk dpt meriahkan ramadhan.kita berusahalah setakat trmampu deh, eda weh.satu petua best utk wanita bergelar ibu; Allah mengejutkan kita waktu anak2 menangis, kencing atau nak menyusu di mlm hari. lepas selesai tugas menyelesakan mereka, jom kita bercinta pula dengan Allah.

Loves around

Loves around
 

Copyright © 2010 SHINE bright like a DIAMOND | Blogger Templates by Splashy Templates | Free PSD Design by Amuki