Tuesday, October 25, 2011

Masak Hari ni...

Mood dapur...

Lauk yang saya masak tengah hari tadi. Ikut resepi dari http://www.tiffinbiru.com/2011/10/asam-tumis-tempoyakpengsannn.html. Cuma saya letak santan sikit & saya tak guna terung telunjuk, tapi terung bulat. Sedapnyeee...hihihiiii...sendiri angkat bakul. Kalau tak diri sendiri yang puji sape lagi nak puji kan. Abe Noor pon blom makan lagi, balik keje karang baru dia makan. Yang happy nya masak lauk ni hari ni, serai & daun kunyit gi petik je kat belakang rumah. Kan best tu. Ni membuatkan lagi berkobar-kobar nak tambah tanaman ni...hihihiiii...

Ni pon baru masak tadi, untuk makan petang. Saya sangat suka bubur jenis macam ni. Selalu balik dari ambik Iman sekolah mesti singgah gerai depan masjid Meru, nak beli bubur macam ni laa. Padahal boleh je buat sendiri. Cuma MIM ALIF LAM SIN je...Ikutkan saya nak pakai sagu putih, tapi paket besar sangat kat kedai tadi, 5 tahun pon blom tentu habis. paket kecik pulak ade kaler hijau je. Ambik je laa...nah, ini hasilnya...sedapppp!!!

-THE END-
"The Best is yet to be"

2 adorable people:

Connie said...

aummm yum yummm.... sdp tu...

EdaManAli said...

Connie: bleh tahan sedap...hihihiiii...puji diri sndiri lg...xtahannnn...

Loves around

Loves around
 

Copyright © 2010 SHINE bright like a DIAMOND | Blogger Templates by Splashy Templates | Free PSD Design by Amuki